News - Soap Buzz

2 June 1st, 2010 So what happened to the Soaps Area at TV Guide Magazine.com?

On-Air On-Soaps was very confused today, as I am sure many who were looking for the latest “exclusive”  soap news or soap  interviews offered by TV Guide Magazine on their online platform Tvguidemagazine.com were.

Monday, a new version was online, and in the Soaps area there was just a smattering of old soap related items from the past four or five months.  Then we learned via Airlock Alpha.com that there was a shift in the branding between TV Guide Magazine and TVGuide.com. The post originally came via  Advertising Age on May 24th  which states, “A new partnership between Open Gate Capital and Lionsgate will allow content from TV Guide the magazine return to TVGuide.com, the first time the two will do anything together since Macrovision sold the two sides as separate pieces in 2008. Although both companies will remain separate — as will the advertising and editorial departments — but content will be shared, as well as promotional opportunities between the website, the magazine and the TV Guide Network.”

The post went on to say, “Unfortunately for Open Gate Capital, having a separate website from the primary domain never worked for the magazine publisher. The site, TVGuideMagazine.com pulled in just 103,000 visitors in April compared to 7.8 million who stopped by TVGuide.com, according to Advertising Age. Many readers didn’t even know that the magazine and the website were two different entities, and many continued to visit TVGuide.com thinking they were visiting the magazine’s website.”

“We’re doing this so we can do more together than apart, particularly in the area of driving readership, viewership and visitors to the various platforms,” said Jack Kliger, a senior adviser to Open Gate Capital, to AdAge.   It’s not clear when the editorial share will take place. Neither site seemed to show any indication of cross-promotion or story sharing early Monday afternoon, and and neither site even picked up the story talking about the partnership from AdAge.”

However, thus far, it looks like the Soaps area is looking less and less populated by content, which could either signal another hit to the industry, or they are going to fix that area shortly.  Whatever, it surely proves that TVGuideMagazine.com does not pull in the numbers that major online soap sites do.

Tags: ,

  1. bottomchef says:

    That’s not good for Daytime and for the Daytime press at all. TVG’s Michael Logan is one of the few soap journalists who seems to have integrity. He seems to write what he actually thinks regarding Daytime, despite his opinions being popular or unpopular. His analysis of Daytime is incisive enough for such a lightweight, frothy, silly medium. His critiques manage to strike the right tone regarding Daytime, and he never overanalyzes a superficial medium or gives it empty, sychophantic, delusional praises like the kinds found in Nelson branco’s tvgc columns. Logan was one of the first to actually critique OLTL’s lack of diversity when it was being heavily pimped during Carlivati’s first run as the first openly gay headwriter penning a soap. Marlena delacroix also critiques OLTL’s lack of diversity and the overpimping of OLTL during Carlivati’s first run, but tvgc’s Branco countered her critiques of OLTL by calling her “ugly” and that “the only makeover she could afford is w/ crayons.” It’s this kind of mouthpiece reporting and pushing for certain writers, actors, soaps, exec producers, agendas, etc by soap press that is also contributing to Daytime’s diminished status. This is something Logan’s columns never did. His articles reflect his admiration for MTS, yet he still asked her difficult questions abt her negotiations w/ Y&R, while tvgc’s Branco called her “Miss Piggy” in a daytime confidential podcast. Logan called B&B on their demented writing by having Sheila kiss her own daughter Mary/Erica on the lips despite B&B claiming it was meant as a “possessive” kind of kiss. Whatever. On a side note, where was all the uproar for that? B&B, a soap abt fashion w/ no lgbtq characters, was portraying its first same gender lip lock as something psychotic, unnatural and incestuous. Yet people whine abt ABC Daytime being homophobic when kish did the deed while rianca got married. Which is homophobic, B&B or ABC Daytime? Logan also called B&B on their introduction of Marcus (a black character who is actually biracial) when he is mistaken by the Forresters (white characters) for the hired help. Despite it being a Bell show, Logan pulled no punches and questioned that it could be racist, w/c was valid since B&B is the soap w/ the least amt of diversity despite being in the LA fashion business. He gets the scoops and buzzed interviews. He sticks by his scoops. Logan also was the only critic to actually take Carlivati’s “gay overkill” writing to task as a factor to the kish axing while most soap critics were readily accusing ABC Daytime and Frons of being homophobic, despite ABC Daytime having the most lgbtq representation. Logan’s column is probably one of the most legitimate columns on soaps. This is a bad move for daytime as a whole.

    Reply

  2. P. Wilson says:

    When the kids are paying for programing, THEN I’ll be OK with another Disney Channel. Until then leave us our 1 Soap channel!!

    Reply

Leave a comment